10 zachowań które mogą utrudnić pozyskanie zlecenia na coaching
Możliwe, że każdego miesiąca tracisz od 60% do nawet 80% dodatkowych zleceń na coaching, które uciekają Ci przez palce i nawet o tym nie wiesz.
Jak sprawdzić by efektywnie pozyskiwać zlecenia na coaching? Poznaj 10 zachowań, które mogą utrudnić pozyskanie zlecenie podczas sesji zapoznawczej.
Na podstawie badań Chemistry Session Dr. Luise Sheppard i Eva Kovacs
Tło badań
Sesje zapoznawcze są dla wielu coachów trochę tajemnicą. Taka jest sytuacja od pewnego czasu. Wycherley i Coxiii (2008) napisali „niewiele wiadomo na temat roli pierwszej sesji zapoznawczej”. Jest to rzadko definiowane i jest niejasnym pojęciem dla praktyków i badaczy „Rola sesji zapoznawczej jest nie tylko tajemnicą, ale także umiejętnością żeby przewidzieć jaki będzie jej wynik. Jeden z coachów skomentował: „Byłem zaskoczony niektórymi spotkaniami w których wygrałem i równie zaskoczony niektórymi w których straciłem zlecenie”.
Temat przygotowania i zachowania się na sesjach zapoznawczych często pojawia się w superwizji, ale rzadko pojawia się wśród coachów. Może to być spowodowane konkurencyjnym charakterem sesji zapoznawczej – coachowie nie chcą dzielić się swoimi sekretami sukcesu lub czuć się gorzej dzieląc się historiami o tym, kiedy ponieśli porażkę.
Aby dowiedzieć się w co coach wierzy i co robi na sesjach zapoznawczych, przeprowadziliśmy ankietę i wysłaliśmy ją do około 100 coachów. Otrzymaliśmy wskaźnik odpowiedzi 75%, który odzwierciedla poziom zainteresowania tematem i otrzymaliśmy pozytywne opinie na pytania ankiety, takie jak „to dobre pytanie” i „Nigdy o to nie pytałem, ale chcę wiedzieć! ”
Co ułatwia, a co przeszkadza coachowi w pozyskiwaniu zleceń?
Aspekty, z którymi coachowie radzą sobie lepiej lub gorzej są zróżnicowane, jednak te, które zostały opisane poniżej są w większości przypadków wspólne. Zostały one podzielone na trzy obszary:
- przygotowanie i nastawienie,
- przejawiane zachowania,
- zawartość sesji.
Badanie ankietowe przyniosło obfitość informacji o tym, co coachowie uznawali za pomocne na spotkaniach zapoznawczych, a co im przeszkadzało. Czynniki sprzyjające i utrudniające w każdym z powyższych obszarów przedstawiono poniżej.
10 zachowań które mogą utrudnić pozyskanie zlecenia
- Za dużo mówienia, za mało słuchania, „rozpychanie się”
- Popisywanie się w celu zbudowania wiarygodności, „siłowe” wywieranie wrażenia wiedzą i umiejętnościami, za duże ego w przedmiocie doświadczenia i kwalifikacji – z powodu presji konkurencyjnej
- „Przedobrzenie” (Nikt nie jest omnibusem.)
- Podejście zbyt przyjazne, za mało profesjonalnie („nadskakiwanie”)
- Zbytnia swoboda (Umiejętne działanie może mieć duży wpływ na przebieg spotkania.)
- Nadmierne eksponowanie własnego zdania
- „Zbombardowanie” Klienta informacjami ze szkodą dla dostrzeżenia przez niego wielowymiarowości trenera
- Za silne podejście „terapeutyczne”
- Nadmierny zapał – porzucenie wszystkiego dla Klienta, większy nacisk na pozyskanie zlecenia niż na zbudowanie dobrych relacji
- Nadmiar emocji utrudniający nawiązanie dobrego kontaktu
- Słaba dyscyplina czasowa (Czas jest cenny.)
- Rozkojarzenie, bycie choćby częściowo nieobecnym